چی بخورم بچه ام پسر بشه ؟

بهترین رژیم غذایی و تغذیه برای پسردار شدن 

برنامه غذایی و تغذیه پسردار شدن

مواد غذایی و تغذیه مناسب پسردار شدن

به عقیده ی پزشکان مصرف کلسیم برای کسانی که فرزند پسر می خواهند بایستی کاهش و مصرف مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم افزایش یابد. مادرانی که نوزاد پسر به دنیا آوردند، در هنگام بارداری و پیش از آن از مواد غذایی حاوی پتاسیم، ویتامین های C ،E  و B12 استفاده کرده اند.

برای شروع رژیم پسردار شدن باید:

 برای شروع رژیم، حداقل دو پریود ماهانه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری، مورد نیاز است یعنی حداقل 2 ماه قبل از بارداری و رژیم باید تا زمانی که بارداری با انجام تست های آزمایشگاهی دقیقاً مشخص می شود، ادامه داشته باشد.

 در رابطه با تغذیه و خوراکی هایی که موجب پسرشدن بچه می شوند پاسخ را به دو بخش طب سنتی و خوراکی های طبیعی تقسیم کرده ایم که با معرفی میوه های مفید برای تعیین جنسیت جنین پسر آغاز می کنیم.

میوه هایی برای پسردار شدن

میوه هایی که حاوی سدیم و پتاسیم به میزان کافی هستند مثل:

مرکبات، زردآلو، آناناس، موز، هلو، گلابی، سیب، گوجه سبز، آلو، خیار، گیلاس، تمشک، توت فرنگی، انجیر، خربزه،

میوه هایی با طبع گرم مثل انبه ، انگور و انجیر جزو خوراکی هایی هستند که برای پسرشدن بچه بسیار توصیه می شوند.

 از میوه های خشک با پتاسیم بالا همچون انجیر خشک، خرما، برگه زردآلو، آلو بخارای خشک و کشمش برای پسردار شدن استفاده کنید.

برای پسردار شدن چی بخوریم و چی نخوریم

مواد غذایی که برای پسردار شدن باید بخوریم:

 غذاهای شیرین و بدون کافئین همچون عسل، نبات و آبنبات به افزایش تحرک اسپرم کمک کرده و احتمال پسردار شدن را بالا می برد.

سعی کنید غذاهایتان را خوش نمک بخورید چرا که مصرف این دسته از غذاها با افزایش پتاسیم موجب تشدید شانس پسردار شدن می شود.

در رابطه با راه و روش پسردار شدن سایت livestrong.com توصیه به مصرف خیارشور قبل از بارداری می کند.

برای پسردار شدن بهتر است از گوشت قرمز استفاده کنید و گوشت سفید راکمتر مصرف کنید.

 برای پسردار شدن وعده ی صبحانه را حتما میل کنید.

بر اساس مطالعه ای که به صورت مشترک توسط دانشگاه آکسفورد و اکستر در انگلستان انجام شد، مشخص گردید در مادران بارداری که رژیم غذایی پر کالری دارند و به صورت مداوم وعده صبحانه را مصرف می کنند، احتمال پسردار شدن بیشتر است.

به گفته ی پزشکان یک برنامه غذایی با کلوگز بالا شانس پسردار شدن را در زنان افزایش می دهد.

 گندم یکی از مواد مغذی است که با پایین آوردن PH دستگاه تناسلی زن درصد پسردار شدن را افزایش می دهد.

 اگر طبع تان سرد است و قصد دارید پسردار شوید باید با مصرف این خوراکی ها توصیه می شوند:

انواع مربای زردک، زنجبیل، ترنجبین و نارگیل، غذاهایی همچون حلیم با گوشت بزغاله، قلیه با ادویه های گرم همچون دارچین و خولنجان، پسته، نخوداب با دارچین، زعفران و ، قلیه کدو و شلغم و شربت سیب، عصاره گوشت، خوراک نخود و پیاز و سیر، زرده تخم مرغ عسلی

برای پسردار شدن این خوراکی ها و مواد غذایی را نخورید:

غذاهایی که به دلیل داشتن طبع سردی و یا مواد معدنی و ویتامین های مضر برای بارداری پسر در دوران قبل از بارداری توصیه نمی شوند شامل:

پیاز – کرفس – مائ الشعیر – لبنیات -گوشت سفید – غذاهای دریایی

توصیه های طب سنتی برای پسردار شدن 

 از امام صادق (ع) آمده است که مصرف هندبا یعنی کاسنی مایع منی را افزایش می دهد و موجب تولد فرزند پسر می شود و فرزندخوش سیما، خوش طینت و اصلاح مزاج شده به دنیا آید.در وسائل الشیعه ج 25 ص 179 و 181 و برخی منابع دیگر آمده است که بر تو باد خوردن کاسنی که منی را افزایش می دهد. فرزندان را زیاد می کند و مزاج و گرمی ملایمی دارد که باعث پسردار شدن می شود و در روایات بعدی اشاره شده است که کسی که می خواهد مالش افزوده شود و فرزندش پسر شود کاسنی زیاد بخورد.

داروهای گیاهی برای پسردار شدن

 پودر پسر :متشکل از 32 نوع گیاه از جمله ناخنک،بنفشه،و 30 نوع گیاه دارویی

 پنج عرق گرم :شامل عرق میخک،دارچین،زنجبیل،ودو نوع عرق دیگر

معجون 110:مقوی قوه باء و تقویت کننده اسپرم (همچنین مفید در زودانزالی و تقویت قوای جنسی مرد)

دان فلفل :بعد از هر وعده غذایی 2-3 عدد باید میل شود (هم اقا،هم خانم)

حلوای گرم :محصول شرکت شفا کردستان

 دم نوش و عرقیات گیاهی و طبیعی برای پسردار شدن

دم نوش قاصدک از ججمله دم نوش هایی است که به قلیایی شدن بدن کمک کرده و احتمال پسر زایی را بیشتر می کند. همچنین توصیه می شود مادرانی که می خواهند جنینشان پسر باشد از چای رزماری غافل نشوند که هم ضد التهاب است و هم سرشار از انواع ویتامین.

گر به عنوان زوجی که قصد به دنیا آوردن نوزاد پسری را دارید، به خاطر داشته باشید که مصرف برخی مواد غذایی خاص برای افزایش شانس داشتن نوزاد پسر بسیار مفید است. در ادامه این مقاله، برخی از مواد غذایی که شانس فرد را در داشتن جنین پسر به طور طبیعی افزایش می دهند، معرفی شده است. این مواد غذایی عبارتند از:
 

  1. موز افزایش شانس پسردار شدن :
    در ابتدا به یاد داشته باشید از آن جایی که میوه موز حاوی درصد بالایی از پتاسیم و مواد غذایی فوق العاده مقوی است، در پسر شدن جنسیت جنین داخل رحم مادر هم بسیار موثر خواهد بود. در واقع، می توان ادعا کرد که وجود پتاسیم در این میوه کمک می کند تا اسپرم مردان هم برای مدت زمان طولانی تری در رحم زنان زنده مانده و به حرکت خود به سمت تخمک ادامه دهند. در نتیجه، عمل لقاح در بدن مادر هم با موفقیت صورت خواهد گرفت. پس، به یاد داشته باشید که خوردن دو عدد موز در هر روز، قطعا می تواند فرایند باروری جنین پسر در افراد را به میزان بالایی افزایش دهد.
  • 2.       مصرف غلات در وعده صبحانه برای داشتن جنین پسر :
    از آن جایی که اسپرم مردان بسیار ظریف است، پس برای زنده ماندن طولانی تر در بدن زنان نیز نیاز به مصرف عناصر و مواد غذایی غنی از مواد مغذی دارد. به همین خاطر، زوج هایی که قصد به دنیا آوردن نوزاد پسری را دارند، باید در وعده های صبحانه خود مصرف غلات غنی شده را بیشتر کنند، تا بتوانند شانس پسر شدن جنین خود را به میزان بالایی افزایش دهند.
  • 3.       مصرف قارچ و تولد نوزاد پسر :
    در ابتدا، به عنوان زوجی که قصد به دنیا آوردن نوزاد پسری را دارید، به خاطر داشته باشید از آن جایی که قارچ شامل ویتامین D بیشتری است، به همین دلیل یک عنصر کلیدی در حفظ سلامت اسپرم مردان به شمار می رود. همچنین، فراموش نکنید که قارچ علاوه بر ویتامین D شامل پتاسیم فراوانی هم است. به همین علت، مصرف مقدار زیادی از آن در وعده های اصلی غذایی، شانس فرد را در به دنیا آوردن فرزند پسر افزایش می دهد.

  • مصرف مرکبات به منظور افزایش شانس مادران برای پسردار شدن:
    یه یاد داشته باشید، به خاطر این که مرکبات حاوی درصد بالایی از ویتامین C هستند، در بهبود سلامت کلی بدن و تقویت سیستم ایمنی به شما کمک زیادی می کنند. علاوه بر این موارد، از آن جایی که مرکبات در ایجاد محیط قلیایی در بدن افراد موثر هستند، پس به نظر می رسد که مصرف این گروه از میوه ها به طور طبیعی در پسر شدن جنین کمک زیادی به زوج ها خواهد کرد. فراموش نکنید که محیط قلیایی، مناسب ترین محیط برای بقای کروموزوم Y که اسپرم پسرانه می باشد، هست. برخی از میوه های خانواده مرکبات که مصرف آن ها می تواند در پسر بودن جنین مفید باشد، شامل لیموترش، پرتقال، لیموشیرین و گریپ فروت می باشد.
  • 5.       انتخاب جنسیت جنین پسر با مصرف غذاهای نشاسته دار :
    محققان با انجام تحقیقات مختلفی، نتیجه گیری کرده اند که مصرف دوز بالایی از گلوکز و نشاسته در مواد غذایی روزانه احتمال پسر بودن جنین در بارداری ها را افزایش می دهد. به همین دلیل است که افزایش مصرف مواد نشاسته دار مانند برنج و سیب زمینی در منوی رژیم غذایی روزانه می تواند در پسر شدن جنین کمک زیادی به زوج ها بکند. همچنین، از آن جایی که مصرف مواد نشاسته دار، کالری زیادی به بدن انسان می رساند، وزن فرد را هم افزایش داده و در نتیجه، شانس او برای پسردار شدن افزایش خواهد یافت.

  • مصرف غذاهای دریایی برای داشتن جنین پسر :
    به عنوان زوجی که قصد به دنیا آوردن نوزاد پسری را دارید، به یاد داشته باشید از آن جایی که غذاهای دریایی حاوی مقدار کمی روی می باشند، به همین دلیل در افزایش تعداد اسپرم های مردان کمک فوق العاده ای به آن ها می کنند. علاوه بر این موارد، می توان ادعا کرد که افزایش تعداد اسپرم ها نیز شانس فرد را در پسر شدن جنین او بالا خواهند برد. بنابراین، اگر شما هم مشتاق داشتن فرزند پسر هستید، باید سعی کنید تا ماهی های دریایی را که منبع تازه روی هستند، در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.
     
  • مصرف غذاهای شور و جنسیت جنین پسر :
    از آن جایی که نمک شامل مقادیر زیادی سدیم و پتاسیم است و این دو ماده معدنی هم به پسر شدن جنین کمک زیادی می کنند، پس شما هم به عنوان زوجی که قصد به دنیا آوردن نوزاد پسری را دارید، می توانید شانس خود را در داشتن فرزند پسر با قرار دادن مواد غذایی شور در رژیم غذایی روزانه خود مانند پپرونی، ترشی و کراکر افزایش دهید. همچنین، شما و همسرتان باید نمک زیادی را در میوه و سالاد تازه مصرف کنید. اما، به خاطر داشته باشید که پس از زایمان، برای حفظ سلامتی خود و نوزادتان باید مصرف نمک را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، چون مصرف بیش از حد این ماده غذایی در بالا بردن سطح فشار خون بدن انسان ها بسیار موثر است.

  • مصرف گوجه فرنگی برای افزایش شانس مادران برای پسردار شدن:
    به یاد داشته باشید که مصرف گوجه فرنگی، به طور طبیعی در حفظ تعادل سدیم و پتاسیم بدن انسان ها کمک زیادی می کند. همچنین، استفاده منظم از آن، ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین خواهد نمود. علاوه بر این موارد، از آن جایی که مصرف این ماده تمام مواد مغذی حیاتی و مواد معدنی را که در حفظ تعادل pH بدن موثر است، دارا می باشد، بنابراین به بدن افراد هم در ایجاد تعادل کمک زیادی می کند. در نهایت، فراموش نکنید که متعادل بودن PH بدن هر فردی، شرایط مناسبی را برای پسر شدن جنین در داخل رحم او به وجود می آورد.

  • مصرف ترشیجات برای پسردار شدن:
    جالب است بدانید که خوردن ترشی قبل از آغاز روند بارداری، شانس هر زوجی را در داشتن پسر بچه افزایش می دهد. در واقع، از آن جایی که ترشی ها غنی از نمک هستند و شامل درصد بالایی از سدیم و پتاسیم می-باشند، اضافه کردن چند وعده ترشی در منوی غذایی روزانه خانواده باعث می شود تا اسپرم مرد، بارور کردن تخمک همیر خود را آسان تر انجام دهد.

  • 10.   مصرف میوه و سبزیجات و انتخاب جنسیت جنین پسر :
    به عنوان زوجی که قصد به دنیا آوردن نوزاد پسری را دارید، فراموش نکنید از آن جایی که میوه ها منبع طبیعی از پتاسیم هستند، پس مصرف آن ها اثر مشابه مصرف غلات و حبوبات گندم کامل دارد. به یاد داشته باشید که مصرف بیشتر میوه های سرشار از پتاسیم مثل طالبی و زردآلو شانس پسر شدن جنین را در انسان افزایش خواهد داد. علاوه بر این موارد، به خاطر داشته باشید از آن جایی که برخی از سبزیجات مانند سیب زمینی، اسفناج، لوبیا و کدو حاوی سطح بالایی از پتاسیم هستند، پس اضافه کردن این سبزیجات به رژیم غذایی روزانه قطعا می تواند شانس شما را در داشتن نوزاد پسر در آینده بالا ببرد.
     
  • 11.   افزایش شانس پسردار شدن با تخم کدو تنبل :
    از آن جایی که دانه های درون کدو حاوی سطح بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 و روی هستند، پس مصرف روزانه آن ها شانس شما را در پسر شدن فرزندتان افزایش خواهد داد. همچنین، فراموش نکنید مصرف امگا 3 که نوعی اسید چرب بسیار مفید برای بدن است، عملکرد قلب و عروق را بهبود بخشیده و باعث افزایش سرعت جریان خون در بدن انسان خواهد شد. به همین علت، مصرف تخم کدو تنبل روند جریان خون به اندام های جنسی مردان را زیاد کرده و منجر به تولید اسپرم سالم و زیاد در بدن آن ها می شود. از طرفی دیگر، مصرف تخم کدو تنبل توسط زنان هم باعث می شود که محیط داخلی رحم آن ها برای زنده ماندن اسپرم های مرد (کروموزوم Y که اسپرم پسرانه است) مساعد گردد. نکته دیگری که در مورد دانه کدو تنبل حائز اهمیت است، وجود مقدار بالایی از روی در آن است، که به عنوان یک عنصر کلیدی در بالا بردن شانس فرد برای داشتن جنین پسر ایفای نقش می کند. از برخی دانه های دیگری که دارای ارزش غذایی مشابهی هستند، می توان به دانه کتان و بادام اشاره نمود. در نهایت، به خاطر داشته باشید که مصرف این نوع مواد غذایی هم شانس فرد را در داشتن نوزاد پسر به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
  1. مصرف مارچوبه به منظور افزایش شانس مادران برای پسردار شدن:
    به خاطر داشته باشید که مارچوبه به عنوان یکی از بهترین سبزیجات برای افزایش شانس پسر شدن جنین به شمار می رود. از آن جایی که این ماده غذایی حاوی مقادیر بالایی از مواد معدنی حیاتی و ویتامین ها مانند ویتامین D، B-12، C  و پتاسیم است و این مواد معدنی هم در بقای اسپرم مردان در داخل بدن زنان کمک زیای می کنند، بنابراین مصرف مارچوبه در دورانی که فرد تصمیم به باردار شدن دارد، برای بالا بردن احتمال پسر شدن جنین او خالی از لطف نیست.

امروزه، محققان با انجام تحقیقات مختلفی نتیجه گرفتند که مصرف سی صد میلی گرم پتاسیم در هر روز، شانس فرد را برای داشتن نوزاد پسر به میزان بالایی افزایش می دهد. از آن جایی هم که مارچوبه یک منبع غنی از پتاسیم است، در افزایش شانس فرد برای داشتن نوزاد پسر بسیار موثر خواهد بود.

به غیر از مارچوبه مواد غذایی دیگری که باید در رژیم غذایی روزانه فرد گنجانده شود، تا پتاسیم بدن او را برای داشتن نوزاد پسر فراهم کند، می توان به سیب زمینی، سیب، استیک، موز و بادام اشاره کرد.

رژیم غذایی پدر

پدرها می توانند رژیم غذایی خود را تغییر دهند تا اسپرم Y بیشتری داشته باشند متخصصان تغذیه ، یکی از این روشها ، دریافت روزانه حداقل 9 میلی گرم روی است . روی به تقویت سیستم تولید مثل مردان کمک می کند و تستوسترون را تقویت می کند. قبل از برقراری رابطه ، پدر باید یک فنجان قهوه مصرف نماید

رژیم غذایی پسردار شدن

تحقیقات نشان می دهد که تغییر سطح pH بدن در جنسیت تاثیر دارد. برای تغییر سطح pH به نفع اسپرم پسر ، باید مواد غذایی و نوشیدنی هایی مصرف کنید که محیط واژن قلیایی تری برای اسپرم ایجاد می کند. بنابراین قبل از تصمیم به بچه دار شدن باید چند هفته تا یک ماه رژیم خود را تغییر دهید. در اینجا با رعایت رژیم غذایی پسردارشدن می توانید شانس خود را برای پسردارشدن امتحان کنید.

  • غذاهای پر پتاسیم بخورید:مصرف مقدار زیادی موز ، لوبیای سفید ، ماهی سالمون ، آووکادو ، بادام ، سیب و قارچ در افزایش پتاسیم موثر است
  • وعده های غذایی مکرر:یک مطالعه نشان می دهد زنانی که سطح گلوکز خود را بالا نگه می دارند ، شانس بهتری برای پسردار شدن دارند. خوردن وعده های غذایی مکرر هر چند ساعت یکبار به بالابودن سطح گلوکز کمک می کند. اطمینان داشته باشید که وعده های غذایی شما پر از مواد مغذی است
  • مصرف غلات در صبحانه:زنانی که بیشترین غلات را در صبحانه مصرف می کنند ، احتمال پسردارشدن آن ها بیشتر خواهد بود

از مصرف سیگار و نوشیدن الکل خودداری کنید.

تحقیقات علمی تأیید کرده است که نوشیدن الکل یا سیگار کشیدن باعث کاهش تعداد اسپرم های مرد می شود. در صورت نوشیدن الکل یا استعمال سیگار ، شانس کمی برای پسردارشدن وجود خواهد داشت. اگر مصمم به داشتن یک پسر هستید، بهتر است سیگار و نوشیدن الکل را ترک کنید.

آمادگی قبل از انجام سونوگرافی بارداری  تعیین زمان تخمک گذاری ( فولیکول غالب)

برای انجام سونوگرافی بارداری و تخمک گذاری چطور آماده بشم؟

آمادگی قبل از انجام سونوگرافی موضوع مهمی می باشد. برخی از مهمترین آمادگی های لازم قبل از انجام سونوگرافی که مراجعین محترم حتما باید قبل مراجعه به سونوگرافی آوا به آن توجه کنید، به شرح زیر می باشد :

  • در مواردی که نیاز به پر بودن مثانه است قبل از عزیمت به سونوگرافی آوا، چند لیوان آب و یا چای میل بفرمایید و مثانه خود را تخلیه نفرمایید.
  • طوری زمان بندی نمایید که در صورت معطلی کوتاه یک ربع دچار فشار مثانه و ناراحتی نشوید. در صورت نیاز به نوشیدن آب و یا چای در داخل سونوگرافی آوا، امکانات پذیرایی از شما عزیزان مهیا می باشد.

سونوگرافی بارداری تعیین روز تخمک گذاری ( فولیکول غالب) چگونه انجام می شود؟ 

در طول سونوگرافی ، شما روی تخت مخصوص سونوگرافی دراز کشیده و لباس خود را بالا می زنید. پس متخصص سونوگرافی با استفاده از ژل مخصوص سطح شکم شما را می پوشاند و با استفاده از پروب سونوگرافی اقدام به تصویربرداری از ناحیه لگن و رحم شما می کند. تصاویر ثبت شده  و ریپورت پرینت گرفته میشود و به دست شما سپرده میشود تا نزد پزشک متخصص زنان و زایمان  خود ببرید .

بهترین مرکز سونوگرافی تعیین روز تخمک گذاری ( فولیکول غالب) برای  در تهران

برای انتخاب بهترین مرکز سونوگرافی در شمال تهران چند نکته را به شما متذکر می شویم:

  • پرسنل آن دارای تجربه و اعتبار کافی باشد.
  • رعایت نکات بهداشتی و نظافت را مورد توجه قرار دهند.
  • مجهز به کلیه تجهیزات به روز اقدام به انتخاب مرکز نمایید.

انجام سونوگرافی بارداری و تعیین جنسیت  – تعیین روز تخمک گذاری ( فولیکول غالب) در مرکز سونوگرافی آوا ( واقع در نرسیده به میدان تجریش ابتدای خیابان ولیعصر بن بست سرشار پلاک 3 طبقه 5 واحد 20 با کادر مجرب ( دکتر خانم) )بدون معطلی سونوگرافی برای خانم ها و آقایان توسط  کادر مجرب ماهر این مرکز ( خانم دکتر هدیه اکبری و خانم دکتر سونا اکبری کیا ) انجام میشود. ( محله ها نزدیک مرکز سونوگرافی : زعفرانیه – محمودیه – فرشته – نیاوران – کامرانیه – دزاشیب – خیابان ولیعصر – خیابان شریعتی – دربند – درکه – توچال – مقدس اردبیلی – جماران- جام جم – ولنجک – آصف- قلهک – پارک وی – پل رومی – جردن – نلسون ماندلا – باغ فردوس – تجریش – میدان تجریش – ده ونک – میدان ونک- پاسداران )

سونوگرافی آوا در ایام تعطیل با هماهنگی و در ایام عید نوروز 1401 به طور کامل باز آماده ارائه خدمت میباشد.

انجام سونوگرافی بدون نسخه پزشک مقدور است.

طرف قرارداد با  بیمه بانک کشاورزی – بیمه تامین اجتماعی ،بیمه خدمات درمانی، بیمه البرز، بیمه تجارت نو ، بیمه سامان ، بیمه سینا و بیمه رازی ، …….

صدور معرفی نامه آنلاین بیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *