لیپوماتیک چیست ؟

لیپوماتیک:

عمل لیپوماتیک از جمله اعمال زیبایی اندام و لاغری است. در این روش چربی‌های جمع شده در اندام مانند شکم، باسن، ران پا و پهلوها را استخراج می‌شوند.در ضمن چربی استخراج شده بعد از تصفیه قابلیت تزریق به دیگر قسمت‌های صورت و بدن را دارد. در این روش جراحی انجام نمی‌شود و تنها با چند سانت برش در پوست کانولاها (لوله‌های مربوط به خارج کردن چربی) وارد لایه‌های پوست می‌شود.

کاربرد لیپوماتیک چیست؟

دقت نمایید که لیپوماتیک برای خلاصی و رهایی از برخی رسوبات چربی ها صورت می گیرد. چربی هایی که در بدن جای خود را محکم کرده و ثابت شده اند و امکان حذف آنها با ورزش و رژیم های غذایی وجود نداشته باشد.

  • تخلیه چربی سینه های خانم ها
  • تخلیه چربی سینه های آقایان
  • تخلیه چربی شکم
  • تخلیه چربی پشت بدن
  • تخلیه چربی غبغب

مراقبت قبل از لیپوماتیک:

درباره نوع بیهوشی و بی حسی لازم برای بدن بیمار و منطقه ای که جراحی لیپوماتیک قرار است در آن انجام شود، از قبل با مشورت با پزشک باید مشخص شود.

قبل از حذف چربی ها، سابقه بیماری هایی قلبی، عروقی، دیابت و فشار خون توسط متخصص بررسی می شود. 

در صورتی که سابقه جراحی خاصی (مثل جراجی شکم، پهلو و غیره) داشته اید، حتما پزشک را در جریان بگذارید.

قبل از انجام پیکرتراشی، آزمایش خون، بارداری و غیره از بیمار گرفته می شود.

مصرف هر گونه دارویی را به پزشک خود اطلاع بدهید.

هر گونه تغییرات در وزن خود در سالهای اخیر را حتما به پزشک اطلاع بدهید.

تا دو هفته قبل از عمل، از مصرف قرص هایی مثل آسپرین، ژلوفن و غیره خودداری کنید.

تا دو هفته قبل از عمل حذف چربی ها، سیگار و قلیان نکشید و الکل هم مصرف نکنید.

 بهتر است  در روزهای پیش از انجام عمل لیپوماتیک، ابزاری که پس از عمل به آن ها نیاز دارید را تهیه کنید تا خیال راحتی از این بابت داشته باشید. یک لباس راحت که پس از عمل همراه شما باشد، صابون آنتی باکتریال، کتاب، مقاله و فیلم برای سپری کردن دوران استراحت و همچنین مواد غذایی با سدیم پایین، باید در فهرست خرید فرد متقاضی لیپوماتیک قرار بگیرند.  باید به این موضوع توجه کنید که مصرف سدیم زیاد، ممکن است بدن شما را پس از عمل در معرض ورم بیشتر و جدی تر قرار بدهد.

شب قبل از عمل، ترجیحا دوش بگیرد. چرا که ممکن است برای مدتی قادر به انجام این کار نباشید. یک خواب خوب در شب منتهی به عمل نیز برای شما توصیه می شود. بسیاری از افراد قبل از انجام عمل های زیبایی، استرس دارند و کنترل این استرس، در نهایت نتیجه مثبتی به همراه خواهد آورد.

در زمان انجام عمل، جواهرات، لوسیون و ناخن مصنوعی نداشته باشید.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک:

بعد از حذف چربی اضافه بدن پیشنهاد می شود که بیمار تا 5 الی 6 ماه از گن استفاده کند چون گن از شل شدن و همچنین از شکل نامناسب آن جلوگیری می کند.

در افراد متقاضی خانم هم امکان دارد زمان پریودی آنها به هم خورده و تا مدتی نامنظم شود.

احتمالا پزشک متخصص مقداری مسکن تجویز می کند تا دردهای بیمار کاهش یابد.

برای خروج خونابه ها می توانید پیاده روی کنید و یا آن ناحیه را ماساژ بدهید. همچنین فرد نباید از غذاهای چرب و سنگین استفاده کند.

سن مناسب برای انجام لیپوماتیک:

این عمل برای تمام افراد با هر سنی قابل انجام می باشد و محدودیتی از نظر سنی وجود ندارد. اما تنها محدودیتی که وجود دارد از نظر سلامت کلی بدن می باشد به طور مثال اگر بیمار مشکل قلبی داشته باشد این فرد نمی تواند عمل را انجام دهد حال این فرد جوان باشد یا پیر فرقی نمی کند. همچنین اگر فردی دچار مشکلات کلیوی و کبدی پیشرفته باشند این عمل برای آنها قابل انجام نیست.

لیپوماتیک و تغییر وزن:

لیپوماتیک روشی برای کاهش حجم چربی در قسمت های چاق بدن می باشد. افرادی که رژیم غذایی خود را رعایت نکرده و هیچ گونه فعالیتی در این خصوص انجام نمی دهند و انتظار دارند با لیپوماتیک به کاهش وزن ایده آل خود برسند سخت در اشتباهند. این افراد برای لیپوماتیک مناسب نبوده و بهتر است در ابتدا وزن خود را پایین آورند. افرادی که دارای تجمع چربی در قسمتی از بدن ( نه به صورت پراکنده) باشند برای لیپوماتیک بسیار مناسب می باشند. انتظارات افراد از لیپوماتیک باید منطقی باشد. مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک در عدم بازگشت چربی موثر می باشد. لیپوماتیک در واقع روشی مکانیکی برای از بین بردن چربی های موضعی بدن می باشد که با خوش فرم کردن بدن ، فرد را برای بهتر کردن اندام خود با انجام فعالیت های ورزشی و رژیم غذایی مناسب ترغیب می کند.

برای انجام لیپوماتیک پزشک جراح درخواست سونوگرافی میزان چربی در نقاط شکم را میدهد.

نقش سونوگرافی:

 سونوگرافی در تعیین میزان ضخامت چربی شکم نقش به سزایی دارد.

چربی جدار شکم  در نواحی نه گانه شکم که شامل اپی گاستریک، سوپرا امبلیکال، اینفرا امبلیکال، کوادران فوقانی راست، کوادران فوقانی چپ، کوادران تحتانی راست، کوادران تحتانی چپ ، ایلیاک رسات و ایلیاک چپ به دقت اندازه گیری میشود. در واقع تعیین این ضخامت در تخمین میزان ورود ساکشن و عمق مناسب آن، دید مناسبی برای جراح ایجاد میکند و مشخص میکند در کدام نواحی تمرکز چربی بیشتر است و در کدام نواحی کمتر. لذا جراح با چنین دیدگاهی، پلان ساکشن را مشخص میکند.

به علاوه در این سونوگرافی ، فتق های جدار شکم و ناحیه کشاله ران بررسی میشوند. چرا که وجود فتق و بیرون زدگی در جدار شکم میتواند باعث آسیب به احشای شکم حین ساکشن بشود. پس مهم است که قبل از عمل از وجود یا عدم وجود فتق اطمینان حاصل شود و از بروز عوارض ناخواسته اجتناب شود.

آمادگی قبل از انجام سونوگرافی  بررسی چربی نقاط مختلف شکم

برای انجام سونوگرافی چطور آماده بشم؟

آمادگی قبل از انجام سونوگرافی موضوع مهمی می باشد. برخی از مهمترین آمادگی های لازم قبل از انجام سونوگرافی که مراجعین محترم حتما باید قبل مراجعه به سونوگرافی آوا به آن توجه کنید، به شرح زیر می باشد :

سونوگرافی نیاز به آمادگی خاصی ندارد.

سونوگرافی بررسی چربی نواحی مختلف شکم  چگونه انجام می شود؟ 

در طول سونوگرافی   ، شما روی تخت مخصوص سونوگرافی دراز کشیده و لباس خود را بالا می زنید. پس متخصص سونوگرافی با استفاده از ژل مخصوص سطح شکم شما را می پوشاند و با استفاده از پروب سونوگرافی اقدام به تصویربرداری از نقاط مختلف شکم شما می کند و میزان چربی هر منطقه را اندازه گیری میکند. تصاویر ثبت شده  و ریپورت پرینت گرفته میشود و به دست شما سپرده میشود تا نزد پزشک متخصص خود ببرید .

خواندن نتایج سونوگرافی اندازه گیری چربی نواحی مختلف شکم

خواندن سونوگرافی  بررسی میزان چربی نقاط مختلف شکم  و فهمیدن نتایج آن چگونه است؟

نتیجه سونوگرافی به طور واضح و خوانا در اختیار شما قرار میگیرد و براحتی میتوانید از نتیجه سونوگرافی آگاه شوید.

بهترین مرکز سونوگرافی برای اندازه گیری چربی شکم  در تهران

برای انتخاب بهترین مرکز سونوگرافی در شمال تهران چند نکته را به شما متذکر می شویم:

  • پرسنل آن دارای تجربه و اعتبار کافی باشد.
  • رعایت نکات بهداشتی و نظافت را مورد توجه قرار دهند.
  • مجهز به کلیه تجهیزات به روز اقدام به انتخاب مرکز نمایید.

انجام سونوگرافی اندازه گیری چربی نقاط مختلف شکم در مرکز سونوگرافی آوا ( واقع در نرسیده به میدان تجریش ابتدای خیابان ولیعصر بن بست سرشار پلاک 3 طبقه 5 واحد 20 با کادر مجرب ( دکتر خانم) )بدون معطلی سونوگرافی برای خانم ها و آقایان توسط  کادر مجرب ماهر این مرکز ( خانم دکتر هدیه اکبری و خانم دکتر سونا اکبری کیا ) انجام میشود. ( محله ها نزدیک مرکز سونوگرافی : زعفرانیه – محمودیه – فرشته – نیاوران – کامرانیه – دزاشیب – خیابان ولیعصر – خیابان شریعتی – دربند – درکه – توچال – مقدس اردبیلی – جماران- جام جم – ولنجک – آصف- قلهک – پارک وی – پل رومی – جردن – نلسون ماندلا – باغ فردوس – تجریش – میدان تجریش – ده ونک – میدان ونک- پاسداران )

سونوگرافی آوا در ایام تعطیل با هماهنگی و در ایام عید نوروز 1401 به طور کامل باز آماده ارائه خدمت میباشد.

انجام سونوگرافی بدون نسخه پزشک مقدور است.

طرف قرارداد با  بیمه بانک کشاورزی – بیمه تامین اجتماعی ،بیمه خدمات درمانی، بیمه البرز، بیمه تجارت نو ، بیمه سامان ، بیمه سینا و بیمه رازی ، …….

صدور معرفی نامه آنلاین بیمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *