معاینه و سونوگرافی پستان

سن انجام غربالگری سرطان سینه

خانم ها از سن 20 سالگی در پایان قاعدگی خود معاینه پستان را ترجیحا روبروی آینه هر 6 تا 12 هفته  انجام دهند که بهتر است هر 6 تا 12 ماه یکبار به پزشک جهت انجام معاینه مراجعه کنند. ماموگرافی به صورت پایه از سن 40 سالگی به صورت سالانه برای غربالگری سرطان سینه توصیه می شود.

روش دیگر تشخیصی سونوگرافی می باشد که بدون اشعه و بی خطر برای تشخیص زودرس بیمارهای پستان  و چکاب میباشد   که توسط پزشک متخصص سونوگرافی و ترجیحا فلوشیپ تصویربرداری پستان انجام میشود. سونوگرافی آوا در ارائه این خدمت به شما عزیزان همه روزه آماده میباشد.

روش معاینه صحیح پستان برای پیشگیری از سرطان

معاینه پستان توسط خود فرد یکی از روشهای تشخیص زودرس سرطان پستان است و چون نیازی به صرف وقت و هزینه ندارد و به راحتی در منزل قابل انجام است.

معاینه فردی پستان دو مرحله دارد :

  • نگاه کردن که علائم ظاهری را مشخص میکند.
  • لمس کردن که توده ها را تشخیص میدهد.

مرحله اول: ابتدا در جلوی یک آینه ایستاده و به سینه‌های خود در چهار حالت :

  1. دستها بالای سر
  2. دستها به کمر زده
  3. دستها در کنار بدن آویزان
  4. خم شده به سمت جلو

 به دقت نگاه کنید و در صورت وجود هر گونه علامت غیر عادی مانند فرو رفتگی پوست و یا نوک پستان و یا زخمهای مزمن یا پوسته پوسته شدن نوک پستان یا حالت پوست پرتقالی پستان توجه کنید.

 مرحله دوم: به پشت بخوابید و دست سمتی راکه می خواهید معاینه کنید زیر سر بگذارید و با دست مقابل تمامی پستان را معاینه کنید. برای اینکار از قسمت نرم بند انتهائی انگشتان دوم تا چهارم استفاده کنید و نسج پستان را به آرامی و به حالت دورانی روی قفسه سینه بلغزانید.

 * برای اینکه تمام قسمتها به طور کامل معاینه شوند، نسج پستان را مانند یک ساعت در نظر بگیرید و تمام قسمتهای آن را معاینه کنید.

  * ناحیه زیر بغل را نیز فراموش نکنید و با نگه داشتن بازو به حالت نیمه باز این منطقه را نیز به صورت عمقی معاینه کنید.

  * معاینه پستان را میتوانید در حمام و در حالت ایستاده نیز انجام دهید.

  * در انتها نوک پستان را به آرامی فشار دهید تا از وجود یا عدم ترشحات نوک پستان مطلع شوید.

  * در صورت لمس توده‌ یا سفتی در پستان یا ترشح از نوک پستان بدون اضطراب و نگرانی به پزشک مراجعه کنید زیرا در بسیاری از موارد این علامت ها مربوط به بیماریهای خوش خیم سینه بوده و درمان آنها بسیار راحت می باشد. سونوگرافی پستان برای تشخیص توصیه میشود. شما میتوانید با مراجعه به سونوگرافی آوا واقع در میدان تجریش ابتدای خیابان ولیعصر بن بست سرشار پلاک 3 طبقه پنجم سونوگرافی را انجام دهید.

سونوگرافی چیست؟ ضرورت انجام سونوگرافی پستان چیست؟ آیا سونوگرافی پستان فقط مخصوص خانم ها است و یا در آقایان و اطفال نیز انجام میشود؟

هنگامی که نام سونوگرافی برده می شود بیشتر سونوگرافی بار داری به ذهن می آورند ولی باید گفت برای بسیاری از اندام های بدن از جمله کلیه ها و مثانه و پروستات ، کبد و کیسه صفرا و پستان و تیروئید و غیره برای تشخیص بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. شاید سوال پیش آید که سونوگرافی پستان چیست؟ و چرا این نوع سونوگرافی انجام می شود؟ 

  سرطان یکی از بیماری های رایج شده است که یک نوع از سرطان ها، سرطان سینه است. برای تشخیص دقیق بیماری باید سونوگرافی پستان انجام شود. سونوگرافی پستان در واقع برای تو پر و یا تو خالی بودن توده های سینه یا کیستیک مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت نیاز برای تصویر برداری دقیق، کم خطر و باکیفیت به سونوگرافی آوا مراجعه فرمایید.

سونوگرافی پستان فقط مخصوص خانم ها نمیباشد و در ارزیابی توده های پستان در آقایان و یا بزرگ شدن خوش خیم بافت پستانی آنها (ژنیکوماستی ) و در اطفال جهت ارزیابی علائم بلوغ زودرس و یا غیر قرینگی بافت سینه ها ( که در اوایل بلوغ یافته شایعی میباشد ) نیز روش اصلی تشخیصی میباشد. با مراجعه به مرکز سونوگرافی آوا  میتوانید چکاب خود را انجام دهید.

دلایل انجام سونوگرافی پستان

سونوگرافی پستان فقط برای تشخیص بیماری سرطان سینه نبوده دلایل متعدد دیگر نیز وجود دارد که پزشک معالج دستور انجام آن را می دهد. مهم ترین دلایل انجام این نوع سونوگرافی به شرح ذیل است:

  • در صورتی که هنگام معاینه بیمار، درد، قرمزی، ترشح و غیره مشاهد شود.
  • توده هایی که بیمار بر روی سینه پیدا کرده که بیشتر سونوگرافی از این بیماران برای بررسی نوع توده انجام می شود. توده ممکن است توپر یا توخالی باشد بیشتر توده های توپر نیاز به بررسی و معاینه بیشتر دارند.
  • از آنجاییکه ماموگرافی سینه افراد جوان را به دلیل فشردگی به خوبی نشان نمی دهد به همین دلیل نیاز به انجام سونوگرافی می باشد.
  • سونوگرافی برای بیوپسی قبل از جراحی سینه برای هدایت سوزن به داخل سینه و گرفتن مایع کیست مورد استفاده قرار می گیرد.
  • جهت بررسی اندازه توده های خوش خیم و کیست.
  • گاهی پس از مشاهده نتایج غیر عادی در ماموگرافی پزشک بنا به تشخیص دستور سونوگرافی را می دهد.

نحوه انجام سونوگرافی پستان

سونوگرافی پستان توسط پزشک متخصص انجام شده و از بیمار خواسته می شود لباس را بالا کشیده و جواهرات را باز کرده سپس ژلی مخصوص روی سینه کشیده می شود و با پروب سونوگرافی شروع می شود همزمان پزشک تصویر بافت های سینه را در مانیتور مشاهده می کند. اغلب این نوع سونوگرافی 10 تا 15 دقیقه طول خواهد کشید. جواب به سرعت در اختیار بیماران قرار می گیرد.

این سونوگرافی ها  نیاز به آمادگی خاصی ندارد و در  مرکز سونوگرافی آوا توسط کادر مجرب خانم انجام می شود.

( سونوگرافی آوا واقع در نرسیده به میدان  تجریش ابتدای خیابان ولیعصر بین بست سرشار پلاک 3 واحد 20 با کادر مجرب خانم  ( خانم دکتر هدیه اکبری خانم دکتر سونا اکبری کیا))

بهترین مرکز سونوگرافی تخصصی جهت بررسی پستان – الاستو اسکن پستان – نمونه برداری پستان – بیوبسی سوزنی – بیوبسی وکیوم در تهران

برای انتخاب بهترین مرکز سونوگرافی پستان – نمونه برداری پستان – بیوبسی سوزنی CNB – بیوبسی وکیوم – الاستو اسکن پستان توسط پزشک خانم در تهران چند نکته را به شما متذکر می شویم:

  • پرسنل آن دارای تجربه و اعتبار کافی باشد.
  • رعایت نکات بهداشتی و نظافت را مورد توجه قرار دهند.
  • مجهز به کلیه تجهیزات به روز اقدام به انتخاب مرکز سونوگرافی خوب نمایید.

انجام سونوگرافی  پستان – سونوگرافی اسلاستو اسکن – سونوگرافی بیوبسی پستان CNB –  بیوبسی وکیوم در مرکز سونوگرافی آوا واقع در نرسیده به میدان تجریش ابتدای خیابان ولیعصر بن بست سرشار پلاک 3 طبقه 5 واحد 20 با کادر مجرب ( خانم دکتر هدیه اکبری – خانم دکتر سونا اکبری کیا )بدون معطلی توسط  کادر مجرب ماهر) این مرکز توسط دکترخانم انجام میشود.

 (نزدیک به موقعیت های:  زعفرانیه – محمودیه – فرشته – نیاوران – کامرانیه – دزاشیب – خیابان ولیعصر – خیابان شریعتی – دربند – درکه – توچال – مقدس اردبیلی – جماران- جام جم – ولنجک – قلهک – پارک وی – پل رومی – جردن – نلسون ماندلا – باغ فردوس – تجریش – میدان تجریش – ده ونک – میدان ونک- پاسداران- آصف)

سونوگرافی آوا در ایام تعطیل با هماهنگی و در ایام عید نوروز 1401 به طور کامل باز آماده ارائه خدمات سونوگرافی جنرال – نوزادان – اطفال – آنومالی اسکن – غربالگری مرحل اول و دوم – غربالگری سه ماه اول بارداری ( سونوگرافی NT- NB )میباشد.

 

طرف قرار دارد با بیمه های تامین اجتماعی خدمات درمانی سلامت ایرانیان –  – بیمه البرز – بیمه سینا – بیمه سامان – بیمه تجارت نو – بیمه رازی – بیمه ما – بیمه بانک کشاورزی

سونوگرافی آوا با کادر مجرب ( خانم دکتر سونا اکبری کیا – خانم دکتر هدیه اکبری) متخصص رادیولوژی با فلوشیپ پستان در خدمت شما عزیزان میباشد.