موسسه رادیولوژی و سونوگرافی آوا

دلایل درد پستان چیست:

علت درد در پستان زنان:

بسیاری از خانم‌ها درد پستان را به عنوان بخشی از چرخه عادی قاعدگی (پریود) خود تجربه می‌کنند. به این حالت از درد، درد پستان چرخه‌‌ای “cyclical” گفته می‌شود.

درد پایدار و طولانی مدت در پستان که مربوط به قاعدگی نمی‌باشد، به عنوان درد غیر چرخه‌ای “non-cyclical” سینه شناخته می‌شود.

گاهی اوقات دردی احساس می‌شود که به نظر می‌رسد در پستان است، اما این درد از جای دیگری نشأت می‌گیرد مانند عضله کشیده شده در سینه. این درد و شرایط به درد دیواره سینه معروف است.

روش درمان درد سینه ها:

درمان درد پستان به دو صورت درمان های دارویی و غیردارویی می‌باشد:

–    درمان های دارویی :
•    دیورتیک‌ها؛
•    درمان با هورمون تیروئید فقط در صورتی‌که هیپوتیروئیدی ( کم‌کاری تیروئید ) اثبات شده باشد؛
•    ویتامینE
•    برموکریپتین که اگر عوارض جانبی آن مشکل ساز باشد می‌تواند به صورت واژینال تجویز شود؛
•    آنتی استروژن‌ها مانند تاموکسیفن که مؤثرتر از دانازول بوده و برای درمان ناراحتی‌های پستان و بیماری‌های خوش‌خیم آن استفاده می‌شود؛
•    ویتامین  A
•    استامینوفن
•    ضدالتهاب‌های غیراستروییدی(Nsaid) ؛
    درمان‌های غیردارویی:
•    در بیش از ۷۵% از افراد، درد بدون درمان خاصی برطرف می‌شود؛
•    تغییر در رژیم غذایی مانند خودداری از مصرف متیل گزانتین ها (کافئین، تئوفیلین، تئوبرمین) موجود در قهوه، چای، شکلات و نوشابه‌های کولا، کاهش مصرف مواد غذایی فرآوری شده و کاهش استفاده از نمک در بهبود دردهای پستان مؤثر هستند؛
•    استفاده ازسوتین‌های مناسب که نه تنگ باشند و نه گشاد نیز می‌تواند کمک کننده باشد؛
•    همچنین استفاده از کمپرس سرد و گرم به صورت موضعی راهکار مناسبی برای کاهش درد هستند

آیا درد سینه در بانوان با سرطان سینه مرتبط است؟

معمولاً درد سینه ارتباطی با سرطان سینه ندارد. وجود درد سینه یا پستان های فیبروکیستیک لزوماً به این معنی نیست که فرد ریسک بالاتری برای ابتلا به سرطان سینه را تجربه می کند. هرچند اگر درد سینه همراه با احساس توده های منسجم باشد ، بیمار باید هر چه سریع تر برای انجام آزمایشات تشخیصی مانند ماموگرافی به پزشک خود مراجعه کند.

در صورتی که شما درد سینه را در ناحیه خاصی از یکی از سینه های خود احساس می کنید که شدت این درد ارتباطی با تغییرات هورمونی چرخه قاعدگی ندارد ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. آزمایشاتی که معمولاً به منظور تشخیص علت اصلی درد سینه انجام می شوند عبارتند از:

پیشگیری از بروز درد پستان:

رعایت موارد زیر می‌تواند تا حد زیادی از بروز درد پستان پیشگیری کند:

درد پستان

بهترین مرکز سونوگرافی برای پستان در تهران

انجام سونوگرافی پستان در مرکز سونوگرافی آوا ( واقع در نرسیده به میدان تجریش ابتدای خیابان ولیعصر بن بست سرشار پلاک 3 طبقه 5 واحد 20 با کادر مجرب ( دکتر خانم) )بدون معطلی سونوگرافی برای خانم ها و آقایان توسط  کادر مجرب ماهر این مرکز ( خانم دکتر هدیه اکبری و خانم دکتر سونا اکبری کیا ) انجام میشود. ( محله ها نزدیک مرکز سونوگرافی : زعفرانیه – محمودیه – فرشته – نیاوران – کامرانیه – دزاشیب – خیابان ولیعصر – خیابان شریعتی – دربند – درکه – توچال – مقدس اردبیلی – جماران- جام جم – ولنجک – آصف- قلهک – پارک وی – پل رومی – جردن – نلسون ماندلا – باغ فردوس – تجریش – میدان تجریش – ده ونک – میدان ونک- پاسداران )

طرف قرارداد با  بیمه بانک کشاورزی – بیمه تامین اجتماعی ،بیمه خدمات درمانی، بیمه البرز، بیمه تجارت نو ، بیمه سامان ، بیمه سینا و بیمه رازی ، …….

صدور معرفی نامه آنلاین بیمه

خروج از نسخه موبایل